Prečítané: 5002x
Po štvrýkrát mala agentúra Gesker s. r. o. zastúpenie na najväčšom “nigthlife industry” veľtrhu v Monacu. Monaco International Clubbing Show tohto roku oslavovala piate výročie. Možno sme od okrúhleho jubilea čakali viac, možno počasie ovplyvnilo návštevnosť, možno sme v Monacu “príliš často”, ale tento rok nás vystavovatelia neprekvapili.
Opäť po roku v kategórii Best Buyers sme absolvovali 3 dni náročných biznis mítingov a prezentácií našej agentúry so zahraničnými partnermi doslova z celého sveta, získali zaujímavé kontakty a možno nakontrahovali to, čo ponúkneme v r. 2015 na slovenský trh zábavy a zábavného priemyslu, ale vystavovatelia do Monackého kniežactva snáď po prvýkrát nepriniesli nič, okrem kvalitných značiek alkoholu, čo by nás “dostalo”.
Napriek tomu, organizátori predviedli skvelú organizáciu, logistiku, reprezentačné priestory pre každého vystavovateľa a skvelé podmienky pre obchodné rokovania. Z tohto hľadiska veľtrhu nemožno uprieť absolútne nič. Monaco je na biznis mítingy naozaj ako stvorené. Aj samotní organizátori v tlačových správach hodnotia nárast vystavovateľov (85), ale rapídny (až 13% oproti r. 2013) pokles návštevnosti (celkom bránami Grimaldiho paláca prešlo 9452 návštevníkov). Možno sa pod toto číslo, ktoré by na slovenské pomery aj tak vzbudzovalo rešpekt, podpísalo počasie, aké sme na Azúrovom pobreží za uplynulých 5 rokov ešte nezažili.
Samotné pristátie na letisku v Nice bolo adrenalínovým dobrodružstvom, keď pilot na runway naroloval až po dvoch obletoch letiska za nulovej viditeľnosti a silného nárazového vetra. Nice nás neprivítalo "nice", ale nevľúdnym lejakom, Anglická promenáda bola komplet zaplavená a od miestneho taxikára sme sa dozvedeli, že takéto počasie nás malo čakať počas celého veľtrhu. Aj čakalo. S výnimkou jediného slnečného dňa, 5. ročník MICS bol celý pod mrakom a dažďom. Možno aj kvôli takejto predpovedi organizátori do Monte Carla pozvali a zaplatili slnko aspoň v podobe večne vyškerenej Paris Hilton, ktorá bola hlavným ťahákom výročného odovzdávania cien rádia NRJ. Show opäť návštevníkom a odborníkom ukázala, kto vo svete DJingu a Clubbingu niečo znamená, a že niečo znamená Paris Hilton, nás z rádia NRJ presvedčili vtedy, keď si Paris prišla pre cenu určenú pre DJ-ský ženský objav roka. Z kúska nalešteného kovu s logom rádia v rukách slečny Hiltonovej bola do pár hodín vďaka sociálnym sieťam medzinárodná blamáž, ktorú náležite okomentovali všetky DJ-ské osobnosti a nasledujúci deň aj všetky weby a médiá venujúce sa DJingu a elektronickej hudbe. Týmto prešľapom si rádio NRJ pravdepodobne vykopalo vlastný hrob nad ďalšími ročníkmi doteraz prestížnej udalosti, alebo minimálne odpísalo niekoľko skutočných DJských hviezd, ktoré boli v predchádzajúcich ročníkoch skutočnou ozdobou eventu.
Nadobudnuté poznatky z kontraktačnej výstavy a celosvetový trend vývoja nočnej zábavy však jednoznačne smeruje na Východ. Zástupkyňa klubov z Mongolska nám svojou prezentáciou nastavila neúprosné zrkadlo úrovne nočného života na Slovensku. Tá je priamo úmerná ekonomickej sile obyvateľstva a rovnako aj počtu obyvateľov. Pritom nemusíme vycestovať až do strednej Ázie alebo Číny. Stačí navštíviť Bulharsko, Rumunsko. Zažiť ich nočné kluby, vybavenosť a pokorne zistiť, že sme v danej oblasti nielen vo svete , ale i v Európe na chvoste. V každom prípade ... Zbohom Monaco, dovidenia Macao! Áno! 200 000 nočných klubov, herní a casín na jednom mieste! To je výzva na rok 2015 nielen pre organizátorov výstavy, ktorý túto výstavu sťahujú aj na ázijský kontinent, ale aj pre nás. Tak nám držte palce!